Blog Webmastera

Wszystko o tworzeniu stron internetowych i tematach pokrewnych

marketing internetowy

7 wskazówek jak promować sklep internetowy w 2021 roku

Z roku na rok rośnie liczba sklepów internetowych. Rok 2020 pokazał ogromne możliwości całego rynku e-commerce, dlatego też nie zwlekaj, bo wyniki wskazują na to, że rok 2021 będzie przełomowy pod tym względem. Więc masz już postawiony swój sklep internetowy, na którym masz produkty z wysokiej jakości obrazami i opisami. Masz skonfigurowane bramki płatności i wprowadzone informacje o wysyłce. Nadszedł czas, aby zwiększyć sprzedaż Twojej firmy e-commerce, zaczynajmny.

7 taktyk marketingowych promujących Twój sklep internetowy

Od marketingu do istniejących klientów po pozyskiwanie nowych, przyjrzyjmy się siedmiu taktykom, które możesz zastosować, aby przyciągnąć ruch do swojego nowego sklepu internetowego.

1. Baza mailingowa

Nawet w przypadku sklepu stacjonarnego ważne jest, aby mieć silną strategię e-mail marketingową. Zbierz jak najwięcej adresów e-mailowych – klientów, potencjalnych klientów, osób zainteresowanych Twoimi wydarzeniami, itp. Kiedy uruchomisz sklep, będziesz mógł wysłać do wszystkich tych osób e-mail z informacją, że mogą odwiedzić Twój sklep online.

lista emaili
newsletter

To może być dobry czas, aby rozważyć oferowanie promocji dla tych, którzy są na liście e-mailowej, a nawet specjalnie skierowane zniżki, aby zachęcić klientów do dzielenia się Twoim sklepem internetowym z przyjaciółmi i rodziną.

2. Zwiększ swoją obecność na portalach społecznościowych.

Prowadząc biznes online, musisz wykorzystać każdą okazję, aby zwiększyć swoje cyfrowe zaangażowanie. Jednym z najprostszych i najskuteczniejszych sposobów jest rozwój kanałów social media. Upewnij się, że są one wypełnione żywymi zdjęciami i angażującymi filmami, które wpadną w oko zainteresowanym osobom.

Jeśli masz już dość solidną obecność na kanałach społecznościowych z podstawową publicznością, to jest to czas, aby to wykorzystać. Zwiększ częstotliwość publikowania postów i zainwestuj trochę więcej czasu w tworzenie bogatych treści wizualnych i krótkich, angażujących filmów wideo.

Zwiększając zaangażowanie swoich zwolenników, zwiększasz szansę na zaistnienie marki wśród ich zwolenników. Zachęcaj do dzielenia się i włączaj treści generowane przez użytkowników. Jeśli Twoja obecność w mediach społecznościowych wymaga trochę pracy, teraz jest na to czas. Nie musisz być wszędzie. Upewnij się, że jesteś obecny na tych kanałach, które są odpowiednie dla Twojego klienta docelowego i tam włóż swoją energię.

marketing social media migala

3. Wypróbuj Google Ads

google ads damian migala

Korzystanie z Google Ads dla marketingu w wyszukiwarkach daje możliwość licytowania na słowa kluczowe, dzięki czemu można pokazać się jako pierwszy na stronach wyników wyszukiwania. Uzyskanie upragnionego „pierwszego miejsca” nie będzie wymagać tyle czasu i pieniędzy co pożądne SEO dla sklepu. Pamiętaj, że reklamy Google Ads są wyświetlane w pierwszej kolejności.

4. Reklamuj się na platformach społecznościowych

Media społecznościowe to świetne miejsce do skoncentrowania wydatków na reklamę, ponieważ wiesz, że ludzie spędzają czas na platformach społecznościowych. Pomyśl o reklamie na Facebooku oraz Instagramie. Ustaw kampanię stargetowaną na Twojego potencjalnego klienta i zacznij działać.

Możesz używać zdjęć i filmów w swoich reklamach. Reklama fotograficzna może być świetnym sposobem na dotarcie z produktem do nowych osób. Spróbuj prostych, angażujących obrazów produktu w użyciu i dostosować taktykę w oparciu o to, jak dobrze działa w ciągu pierwszych kilku tygodni.

5. Rozważ wykorzystanie influencer marketingu

Influencerzy to ludzie, którzy mają duże grono swoich fanów i mają moc „wpływania” na zachowania zakupowe tej publiczności.

Współpraca z odpowiednim influencerem może sprawić, że Twój produkt dotrze do ogromnej liczby potencjalnych klientów, zwiększając tym samym świadomość marki. Aby jak najlepiej wykorzystać influencer marketing, upewnij się, że grupa docelowa influencerów jest zgodna z grupą docelową, a ich wartości są zgodne z Twoją marką.

Popularne taktyki influencer marketingu obejmują pisanie przez influencera postów na temat produktu, publikowanie w mediach społecznościowych treści zawierających recenzję lub demonstrację produktu lub mówienie o produkcie podczas wydarzenia.

6. Kontaktuj się z blogerami w sprawie swoich produktów

bloger damianmigala

Przeprowadź research dla każdej branży, w której są Twoje produkty. (Na przykład, jeśli tworzysz świece, możesz poszukać blogerów lifestylowych i/lub blogerów, którzy piszą o produktach domowej roboty), a następnie dotrzeć do tych, którzy mają największą popularność.

Możesz wyjść z inicjatywą i wysłać takiej osobie za darmo Twój produkt. Jeśli mu się spodoba to otrzymasz wpis na jego bloga, dzięki czemu dostaniesz niesamowitą promocję Twojej marki.

7. Uczestnicz w wydarzeniach i dyskusjach online

dyskusja online damianmigala

Wraz z rozwojem komunikacji online i wydarzeń, mogą pojawić się możliwości zwiększenia świadomości marki wśród docelowych środowisk. Wykorzystaj swoją wiedzę, biorąc udział w webinariach lub wirtualnych konferencjach, aby rozpowszechnić informacje o Twojej firmie. Duży ruch na Twój sklep internetowy można poprzez podłączenie sklepu z allegro. Oferta pojawia się użytkownikom portalu i przekierowywani są docelowo na nasz sklep.

Podsumowanie

Bądź konsekwentny, bądź cierpliwy i nie daj się przytłoczyć robieniem zbyt wielu rzeczy na raz. Wybierz kilka taktyk marketingowych, które Twoim zdaniem przyniosą najwięcej korzyści dla Twojej firmy. 

Udostępnij post

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Zobacz również

damianmigala.pl-zdjecie-profilowe

Cześć, nazywam się Damian Migała. Zajmuję się tworzeniem stron oraz sklepów internetowych. Uwielbiam wizualizować pomysły i wprowadzać je w życie na stronie internetowej

Damian Migała

Sugerowane
pl_PLPolish